Srpski jezik - Objekatske rečenice

●Objekatske rečenice●

Objekatske rečenice su zavisne rečenice koje vrše funkciju objekta (pravog) u složenoj rečenici.

Objekatske rečenice mogu biti: izrične i zavisnoupitne.

Izrične rečenice iziču ili iskazuju sadržaj glagola mišljenja, opažanja, govorenja i osjećanja iz glavne rečenice. Počinju veznicima: da i kako.

- On misli | da će upisati medicinsku školu.GLAGOL MIŠLJENJA

- On kaže | da mu je bilo lijepo u Beogradu.GLAGOL GOVORENJA

- Ja gledam | kako se igraju djeca u dvorištu.GLAGOL OPAŽANJA

- On osjeća | da neće položiti ispit.GLAGOL OSEĆANJA

Zavisnoupitne rečenice nastaju pretvaranjem upravnog u neupravni govor. Ove rečenice počinju riječima: da li, kuda, kada, zašto, gdje, kako, šta itd.

- Milan me upita: “Kako si uradila test?“ – UPRAVNI GOVOR

Milan me upitao kako sam uradila test.ZAVISNOUPITNA REČENICA

- Milica me upita: „Da li ćeš ići u bioskop?“ – UPRAVNI GOVOR

Milica me upitala da li ću ići u bioskop.ZAVISNOUPITNA REČENICA

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Biologija - Jezero kao ekosistem

Srpski jezik - Književni rodovi i vrste (književnost)